×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۷۵ درصد از سردهنه‌های تالش آبگذاری شد

به گزارش گیلان خواست از رشت،محمدجواد خانی‌پور پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از سردهنه‌های این شهرستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۹۰ درصد سردهنه های موجود در شهرستان تالش خاکی هستند، اظهار کرد: متأسفانه در پی هر سیلاب و خروشان شدن رودخانه‌ها این سردهنه‌ها به‌راحتی تخریب می‌شوند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به آغاز بازسازی انهار و سردهنه‌ها در شهرستان تالش گفت: تکرار مشکلات هزینه‌های مرمت و بازسازی را افزایش داده و موجب تأخیر در آبرسانی به مزارع می‌شود، به همین منظور بازسازی انهار و سردهنه‌ها در این شهرستان آغاز شده و تاکنون ۷۵ درصد از این سردهنه‌ها بازسازی و آب‌گذاری شده‌اند و از سایر سر دهنه‌ها نیز در روزهای آینده بهره‌برداری می‌شود.

مسعود شفیقیان بخشدار مرکزی تالش نیز در این بازدید با اشاره به تکمیل و آب‌گذاری سردهنه‌های شهرستان تالش افزود: خانم جوب،اسپیدار،قروق،دولبین،شیلابین،کدخداغلام،نیل جوب،اوله جوب(سه سردهنه)،طولارود بالا(پنجسردهنه)، هنده کران، تکی، پشته و خلیفه‌کری، سردهنه‌های نوحه‌گران، بالته‌کری، هوراژیه، میانکوه سراگاه و نعلبند نیز در حال آماده‌سازی است.

همچنین لیلا یاری بخشدار اسالم در تالش از آبگذاری سردهنه‌های باباعلی دغن، بلندجوب، ظهیرجوب، استرتنگ، سوفیه دغن، لمرعلیا و املاک خبرداده و بر تلاش برای آماده سازی هر چه سریعتر سردهنه‌های شفقت، شیخ جوب، سیاه چال تأکید کرد.

به گزارش گیلان خواست ،شهرستان تالش ۱۱ رودخانه که از طریق ۹۹ سردهنه بزرگ و کوچک آب ۱۶ هزار هکتار از اراضی این شهرستان را تامین می‌کند./فارس

برچسب ها : , , ,

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.