×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حذف تدریجی کاربرد دفترچه های بیمه سلامت در گیلان اجرایی شد

به گزارش گیلان خواست از رشت،دکتر جمشید محمدی اظهار داشت: طبق قانون بودجه سال جاری  مبنی بر ” نسخه نویسی الکترونیک و کاهش کاربرد دفترچه بیمه” و توقف چاپ نسخ دفترچه بیمه، از اول اردیبهشت ماه ارائه خدمت در مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت به صورت الکترونیکی انجام می شود و بیمه شده با ارائه کد ملی بجای دفترچه خدمات مورد نیاز خود را دریافت می کند.

وی با بیان اینکه دفترچه بیمه شده ای که هنوز برگه های آن به پایان نرسیده تا استقرار کامل نسخه نویسی الکترونیک و ارائه خدمات سلامت در بستر الکترونیک معتبر است، اضافه کرد: بیمه شده هنگام مراجعه به پزشک اگر برگه های دفترچه آن به پایان رسیده باشد برای احراز هویت، کد ملی ، همراه داشتن کارت ملی ، برگه مشخصات دفترچه بیمه یا شناسنامه الزامی است.

مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان بیان داشت: اگر به هر دلیلی پزشک امکان صدور نسخه الکترونیکی را نداشت نسخه کاغذی در سربرگ مطب ، درمانگاه و بیمارستان صادر می شود، اما بیمه شدگان توجه کنند که نام، نام خانوادگی و کد ملی آنها در نسخه کاغذی درج شده باشد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان بیمه سلامت در نظر دارد تا چاپ دفترچه های بیمه سلامت صندوق روستاییان را از ابتدای خرداد ماه و دفترچه های سایر صندوق‌ های بیمه سلامت را از ابتدای تیرماه سال جاری متوقف و روند تجویز بیمار به صورت الکترونیکی انجام شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان اظهار داشت: بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت برای اطمینان از اعتبار دفترچه های خود می توانند با کد دستوری #۱۶۶۶* اعتبار دفترچه خود را مشاهده کنند.

بر اساس آخرین آمار یک میلیون و ۲۴۹ هزار و ۷۱۵ نفر در استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند./ایرنا

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.