×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان اعلام شد؛استاندار گیلان: تعهد هریک از دستگاه‌ها برای ایجاد شغل در سال‌جاری، مشخص شود

به گزارش گیلان خواست از رشت،دکتر ارسلان زارع در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان به آخرین نتایج طرح آمار نیروی کار که در زمستان سال ۱۳۹۹ توسط سازمان برنامه و بودجه انتشار یافت، اشاره و اظهار کرد: در این بازه زمانی ، نرخ مشارکت اقتصادی استان ۴۴.۲ درصد بوده در حالیکه این شاخص در سطح کشور ۴۳ درصد اعلام شد.

وی تعهد دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه اشتغال طی سال ۱۳۹۹ را ۱۵ هزار و ۶۶۳  شغل عنوان کرد و افزود: باتوجه به ظرفیت خوب اشتغال استان، ۲۰ هزار و ۴۴۶ شغل در سامانه رصد به ثبت رسید و این روند افزایشی طی سال جاری نیز قابل تحقق است.

استاندار گیلان تعهد دستگاه‌های اجرایی در ایجاد اشتغال طی سال‌جاری را ۲۱ هزار و ۲۹۵ شغل اعلام و تأکید کرد که برای دستیابی به این هدفگذاری، باید میزان تعهد هر مجموعه ای با جزئیات مشخص باشد.

دکتر زارع همچنین بر لزوم توجه به اولویت سند بالادستی آمایش سرزمینی در توسعه‌ به ویژه در حوزه دولت الکترونیک تأکید و تجمیع اطلاعات و داده‌های مکانی را کمک کننده ارزیابی کرد.

همچنین سیدعلی آقازاده و احمد دنیامالی نمایندگان رشت و خمام و بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه نظرات خود مطابق با دستور جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان را بیان داشتند.

در این جلسه گزارش سامانه رصد (تعهد دستگاه‌ها در خصوص ایجاد اشتغال) توسط مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارائه و پیشنهاد کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست درخصوص طرح جامع تفصیلی لیسار، تدقیق حریم شهر رودسر و انتزاع کفودمژده شاندرمن از توابع شهرستان ماسال بررسی شد./استانداری گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.