×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در تفسیر قرآن روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان:انسان ها در سایه عمل به احکام خدا به نعمت های قیامت می رسند/ انسان برای رسیدن به مقام های معنوی باید مقاومت و صبر داشته باشد

 به گزارش گیلان خواست از رشت،آیت الله رسول فلاحتی امروز در تفسیر آیه های ۲۳ و ۲۴ سوره “انسان” با اشاره به ترجمه آیه ۲۳ این سوره اظهار کرد: “همانا ما قرآن را بر تو نازل کردیم”.
وی، آیه های گذشته سوره انسان را پیرامون انسان، آفرینش انسان، قیامت و نعمت هایی که خداوند در قیامت برای انسان در نظر گرفته است، عنوان کرد و افزود: از آیه ۲۳ به بعد سوره “انسان” خدای متعال به بیان اموری می پردازد که موجب می شود انسان به بهشت برود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه خدا معلم انسان است و مسیر منتهی شدن به بهشت را بیان می کند، تصریح کرد: اگر کسی به فرمان الهی عمل کند در امور دنیوی موفق خواهد شد و در قیامت جزو ابرار قرار می گیرد.
آیت الله فلاحتی عمل به احکام الهی را سبب رسیدن به نعمت های قیامت دانست و بیان کرد: اگر همه انسان ها بخواهند به احکام خدا عمل کنند در سایه انجام آن به مواهب قیامت می رسند.
وی به آیه ۲۴ سوره “انسان” مبنی براینکه “پس بر اطاعت حکم پروردگارت صبور و شکیبا باش و هیچ از مردم بدکار کفر کیش اطاعت مکن”، اشاره کرد و گفت: انسان برای رسیدن به مقام های معنوی باید مقاومت و صبر داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به بیان اینکه انسان تربیت شده بر مبانی دین باید سعه صدر داشته باشد، خاطرنشان کرد: کسی که مدیر جامعه الهی است باید از لذت ها بزند و یکی از آنها خواب است.
آیت الله فلاحتی یادآور شد: کسی که عهده دار هدایت بشریت می شود باید سختی ها را تحمل کند و دنبال رفاه، گشایش زندگی خود و پیروی از عناصر سست عنصر نباشد./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.