×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در تفسیر قرآن روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان:مقاومت و صبر دستور قرآن است/ خروج نیروهای آمریکایی از غرب آسیا ابهت جمهوری اسلامی ایران را نشان می دهد/ پیروی نکردن از کافر و گناهکار جهاد است

به گزارش گیلان خواست از رشت،آیت الله رسول فلاحتی امروز در تفسیر قرآن با اشاره به ترجمه آیه ۲۴ سوره “انسان” اظهار کرد: “پس بر اطاعت حکم پروردگارت صبور و شکیبا باش و هیچ از مردم بدکار کفر کیش اطاعت مکن”.

وی، دستور خدای متعال به پیامبر گرامی اسلام صلی الله وآله وسلم را شامل همه انسان های صالح عنوان کرد و افزود: قرآن نسخه شفابخش برای سعادت انسان است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مقاومت، صبر و تحمل نخستین فرمان قرآن به مومنان است، تصریح کرد: همدیگر را باید سفارش به صبر کرد زیرا مقاومت، صبر و تحمل دستور قرآن است.

آیت الله فلاحتی به موفقیت امام(ره) در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی با صبر، تحمل و مقاومت اشاره کرد و گفت: کسی که در زندگی بر مشکلات مقاومت و صبر کند به طور قطع طعم شیرین صبر و تحمل خود را می چشد.

وی با اشاره به اینکه امام(ره) توانست با مدیریت جامعه اسلامی قدرت های استکباری را به زانو درآورد، بیان کرد: هدف جمهوری اسلامی ایران خروج نیروهای آمریکایی از غرب آسیا است و تحقق این امر ابهت نظام اسلامی را نشان می دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، پیامبر گرامی اسلام صلی الله وآله وسلم را معلم و مربی مسلمانان در صبر و تحمل دانست و خاطرنشان کرد: مسلمان باید به آرمان اسلام پایبند باشد و در راه دین و عقیده، خود و خانواده اش را نگه دارد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه سست عنصری موجب می شود انسان در دنیا بازنده و در آخرت پاداش نداشته باشد، اظهار کرد: دین به استقامت مردم آهنین می ماند و براین اساس ایستادگی است که در طول تاریخ توانسته دین را نگه دارد.

وی، صبر و استقامت را سبب پیروزی انسان در تمام امور ذکر کرد و یادآور شد: نتیجه مقاومت و صبر در برابر مشکلات در ابن دنبا نشان داده می شود اما اصل آن در قیامت است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه پیروی نکردن از کافر و گناهکار جهاد است، بیان کرد: اگر رابطه انسان با خدا محکم باشد او را مقاوم می کند و راه برون رفت را نشان می دهد.

آیت الله فلاحتی، قرآن را کتاب معارف و رفع جهل عنوان کرد و گفت: قرآن وسیله هدایت انسان ها است و در مومن تاثیر دارد./
روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.