×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در تفسیر قرآن روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان:کسی که به دنبال مقام های بالای معنوی است باید شب زنده داری کند/ یک مسئول در نظام الهی باید خیلی مراقب خود باشد

به گزارش گیلان خواست از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در تفسیر آیه ۲۶ سوره “انسان” اظهار کرد: خدای متعال در این آیه دستورهای چهارم و پنجم را به پیامبر گرامی اسلام صلی الله وآله وسلم بیان فرموده است.
وی، سجده برای خدا و تسبیح طولانی در شب برای خدا را دو دستور برای پیامبر اسلام صلی الله وآله وسلم عنوان کرد و افزود: اقامه نماز عشا و نماز شب دو احتمال برای نماز شب محسوب می شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه کسی که به دنبال مقام های بالای معنوی است باید شب زنده داری کند، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام صلی الله وآله وسلم سه مرتبه به امیر مومنان امام علی علیه السلام توصیه به نماز شب فرموده است.
آیت الله فلاحتی، برپایی نماز شب را نشان دهنده همت انسان عنوان کرد و گفت: کسی که عمل مستحبی انجام می دهد نشان از همت بلند دارد.
وی با اشاره به اینکه انسان با تلاش و تحمل سختی ها به آنچه می خواهد می رسد، بیان کرد: پیامبر اسلام صلی الله وآله وسلم می فرماید شرف مومن به آن است که شب به پا خیزد.
نماینده ولی فقیه در گیلان به روایتی از پیامبر گرامی اسلام صلی الله وآله وسلم مبنی براینکه عزت مومن به آن است از آنچه در دست مردم است دوری کند و هیچ چشمداشتی نداشته باشد، اشاره کرد و یادآور شد: کسی که در مقابل کاری انجام می دهد اگر چشمداشتی از دیگران داشته باشد تمام عمل خود را به آتش کشیده است.
آیت الله فلاحتی با روایتی از امیر مومنان امام علی علیه السلام مبنی براینکه برای مسئولان هدیه گرفتن حرام است، خاطرنشان کرد: کسی که در نظام الهی پست و مسئولیتی به عهده دارد باید خیلی مراقب خود باشد.
وی با بیان اینکه بر هر قلبی که عاشق دنیا باشد مهر زده می شود، اظهار کرد: خدا بر قلب، گوش و چشم کافران مهر می زند زیرا غافل هستند./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.