×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
احداث کارخانه پارچه‌بافی در کنار شرکت ابریشم

به گزارش گیلان خواست از رشت؛سید کاظم دل‌خوش امروز در جمع اصحاب رسانه گیلان اظهار کرد: با توجه به نشست‌هایی که با مدیران بانک ایران‌زمین داشتیم به دنبال احیای کارخانه ابریشم شهرستان هستیم که اقدامات اولیه برای راه‌اندازی آن صورت گرفته و در حال آغاز فعالیت است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کارخانه‌های به تعلیق افتاده، رونق و شکوفایی اقتصادی شهرستان را در پی دارد، تشریح کرد: فعالیت اقتصادی شرکت ابریشم از سال ۸۰ متوقف شد و مشکلات عدیده‌ای را برای مردم منطقه به وجود آورده که با پیگیری ریاست محترم قوه قضائیه و نشست‌هایی که با نیروهای خبره شرکت ابریشم داشتیم، توانستیم افراد وارد به کار را برای راه‌اندازی شرکت دعوت کنیم که در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند تا موقعیت اشتغال را برای جوانان منطقه به وجود آورند.

نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فونداسیون کارخانه پارچه‌بافی در زمان‌های رونق شرکت ابریشم استارت خورده بود، افزود: با جلساتی که با مدیران بانک ایران‌زمین داشته‌ایم قرار بر این شده که کارخانه پارچه‌بافی به‌عنوان صنایع تبدیلی در کنار شرکت ابریشم برای اشتغال جوانان شهرستان صومعه‌سرا راه‌اندازی شود.

دل‌خوش با اشاره به شرایط تحریم‌ها که دولت و مردم را در فشارهای اقتصادی طاقت‌فرسایی روبرو کرده بیان کرد: کرونا شرایط را سخت‌تر کرده اما ما پیگیرانه و مستمرانه به دنبال کارهای عمرانی، خدماتی، رفاهی در حد توان دولت و مجلس برای مردم هستیم و از هر فرصتی در تریبون مجلس مطالبه گری مردم را از مسئولان بالادست طلب، می‌کنیم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرانه سالن‌ها و زمین‌های ورزشی صومعه‌سرا با اروپا قابل قیاس است، گفت: چمن مصنوعی زمین تختی، سالن ورزشی دانشکده منابع طبیعی، سالن ورزشی دانشگاه پیام نور، فنس کشی ۹ زمین ورزشی و افزایش سالن‌های ورزشی به عدد ۳۴ عدد نقطه توسعه ورزشی و منابع ورزشی شهرستان صومعه‌سرا نشان می‌دهد.

دل‌خوش با اشاره به ساخت مراکز آموزشی و ساخت مدرسه برای ارتقای سطح امکانات آموزشی برای شهرستان افزود: تاکنون ۵۹ مدرسه ساخته‌شده و چهار مدرسه که در حال ساخت است که بعد از تکمیل آن دیگر شهرستان نیازی به مدرسه جدید ندارد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی از تخصیص بودجه قابل‌توجه ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و آب‌بندان‌ها اشاره کرد و گفت: سال گذشته سیل نداشتیم و این مدیریت به خاطر استفاده بهینه از تجهیزات و منابع تعریف‌شده برای رفع مشکلات و نواقص در روستاهای پرخطر بوده است.

وی با اشاره به مشکیل قیر در زمینه راه‌سازی در ۱۸ ماه اخیر در کشور افزود: در این راستا در مجلس کوتاه نیامدیم و در سال ۱۴۰۰، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تأمین قیر راه‌های کشور، نوسازی مدارس و ۶ درصد برای سپاه، پاسگاه‌ها، پایگاه و نوسازی جاده‌های بین مزارع تصویب کردیم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۳۸ روستای شهرستان آسفالت شد، گفت: آسفالت راه‌های اصلی در دست اجرا است و مسیر پیر بازار به ضیابر که فاز اول بیش از هفت و فاز دوم بیش از ۱۷ کیلومتر در حال انجام بوده و همچنین مسیر راه‌سازی فومن، صومعه‌سرا و پونل هم پیشرفت ۵۰ درصدی خوبی داشته که تا ۱۰ روز آینده ۱۰ کیلومتر زیر بار ترافیک برده و آسفالت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با تصویب قوانین تسهیل‌کننده متعدد در سال‌های متمادی آرزوی ۷۰ ساله مردمان ضیابر و طاهر گوراب را توانستیم محقق کنیم، گفت: پنج روستای بزرگ شهرستان صومعه‌سرا به مرکز دهستان تبدیل شد که این رونق قابل‌توجهی را نصیب این مناطق خواهد کرد و در روزهای آینده جشن بخش شدن ضیابر و طاهرگوراب برای بخش شدن را رهاوردی سال‌ها تلاش پیگیرانه تقدیم مردمان این دیار می‌کنیم./فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.