×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رئیس دانشگاه گیلان:۸۰ درصد دانشجویان گیلان شهریه پرداخت می کنند

به گزارش گیلان خواست از رشت؛احمد رضی در نشست معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشور با روسای دانشگاه های استان گیلان، با اشاره به آخرین وضعیت آموزش عالی استان، اظهار کرد: در حال حاضر ۹۷ هزار دانشجو داریم که ۲۰ درصد آنها رایگان و ۸۰ درصد با پرداخت شهریه تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه ۱۱ درصد از دانشجویان گیلان در مقطع کاردانی هستند، تصریح کرد: همچنین ۷۰ درصد در مقطع کارشناسی، ۱۵.۵ درصد در مقطع کارشناسی ارشد و ۳.۵ درصد در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه گیلان، از حضور ۲۲۰۰ عضو هیئت علمی استخدامی در سطح دانشگاه های گیلان خبر داد و یادآور شد: استان گیلان علاوه بر دانشگاه گیلان و دانشگاه علوم پزشکی، نمایندگی همه دانشگاه های سراسری را دارد.

رضی، با بیان اینکه گیلان بعد از کرج بیشترین پژوهشکده های علمی و تحقیقاتی را دارد، اضافه کرد: علاوه بر پژوهشکده های دانشگاهی، پژوهشکده های وابسته به سایر دستگاه های اجرایی در استان فعال است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۰ پژوهشکده وابسته به وزارت جهاد کشاورزی در استان گیلان شامل موسسه تحقیقات ماهیان خاویاری و تاسماهیان دریای خزر، پژوهشکده آبزی پروری آب های داخلی، موسسه تحقیقات چای، برج و کرم ابریشم و…، گفت: شورای مدیریت آموزش عالی استان گیلان به عنوان یک طرح ابتکاری از سال ۹۴ با همکاری روسای موسسات آموزش عالی استان تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه گیلان، از تشکیل کارگروه آموزش در ستاد مقابله با کرونای استان خبر داد و تصریح کرد: مسئولیت این کارگروه با دانشگاه گیلان است.

وی با اشاره به تشکیل چهار کارگروه در شورای مدیریت آموزشی عالی استان، اضافه کرد: دانشگاه گیلان مسئول کارگروه فناوری و نوآوری، دانشگاه فنی و حرفه ای مسئول کارگروه مهارت آموزی و کارآفرینی، دانشگاه آزاد اسلامی مسئول کارگروه آموزشی و پیام نور مسئول کارگروه فرهنگی و دانشجویی است./ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.