×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۸۶ میلیارد تومان سهم گیلان از ردیف متفرقه آب روستایی تأمین می‌‌شود

به گزارش گیلان خواست از رشت؛حمیدرضا جانباز امروز در دیدار با استاندار گیلان در محل استانداری با بیان اینکه گرمای زودرس هوا منجر به افزایش مصرف آب در کشور شده است، اظهار  کرد:  با افزایش دما در فصل تابستان از یک‌سو نیاز مردم به آب شرب به مراتب افزایش می‌یابد، لذا  نسبت به  تأمین ظرفیت آب شرب در کشور اقدامات خوبی اتخاذشده است.

وی با اشاره به قطعی برق مکرر در کشور گفت: شرکت‌های آب و فاضلاب در سطح کشور باید راهکارهای مختلفی برای تأمین برق تأسیسات آبی در نظر گرفته باشند تا با هیچ‌گونه چالشی برای تأمین پایدار آب شرب مردم مواجه نشوند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تأکید بر لزوم توجه به تأمین سهم اعتباری گیلان در خصوص آب روستایی افزود: سهم گیلان از ردیف متفرقه آب روستایی  ۱۸۶ میلیارد تومان بوده و در تلاشیم تا این سهم در استان محقق شود.

اعتبار فاضلاب‌های گیلان افزایش یابد

استاندار گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه تخلیه فاضلاب به رودخانه‌های استان و تأثیر منفی در زندگی، سلامت، رفاه و درآمد ساکنان گیلان دارد، اظهار کرد: با توجه به کاهش میزان بارندگی‌ها در سال جاری که منجر به کاهش چشمگیر منابع آبی استان شده؛ اتمام سریع‌تر پروژه‌های در دست اجرای آب و فاضلاب استان ، اهمیتی مضاعف دارد.

ارسلان زارع با درخواست از مسؤولان در خصوص اتمام پروژه‌های آب و فاضلاب در گیلان گفت: باید اعتبار لازم برای ساخت پکیج‌های تصفیه فاضلاب مناطقی از شهرهای رودسر و تالش و نیز تکمیل فاز سوم و شروع فاز چهارم رینگ آب شهر لنگرود برای توزیع مناسب آب در این شهر و انتقال مناسب آب به شهر جدید چاف و چمخاله در نظر گرفته شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به افزایش اعتبار در تکمیل فاضلاب برخی از شهرهای گیلان بیان کرد: تکمیل فاضلاب‌های رشت، انزلی و صومعه‌سرا یکی از مهم‌ترین درخواست‌های مردم گیلان بوده و باید اقدامات لازم در این خصوص اتخاذ شود./فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.