×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
رئیس سازمان صمت گیلان خبر داد:پرداخت تسهیلات در قالب«طرح تام» به واحدهای صنعتی گیلان

به گزارش گیلان خواست از رشت؛

دکتر دلق پوش در جلسه هم اندیشی شورای هم خانواده صمت استان با حضور میهمانان امور استانهای وزارت صمت، گفت: این هم اندیشی ها برای رفع نیازها و عارضه یابی جهت پوشش سیاست های کلان وزارت صمت در استان می باشد.

رئیس سازمان صمت استان گیلان خاطر نشان کرد: ظرفیت های صنعتی گیلان بسیار است به طور مثال فقط در صنعت سلولزی؛ سه و نیم میلیون متر مکعب تولید انواع مقاطع چوبی قابل رقابت با صنعت اروپا داریم که این بخش نیازمند توجه بیشتر است و تخصیص مواد اولیه بیشتر برای افزایش ظرفیت تولیدات استان در دستور کار می باشد.

وی افزود: هر ساله برای کمبود انرژی به ویژه برق در فصل تابستان با نشست با مدیران شرکت برق برنامه‌ ای تدوین می‌شد که تا حدودی برای واحدهای صنعتی قابل تحمل بود ولی امسال مساله فعالیت ماینر ها و تولید رمز ارزها برای قطعی بیشتر برق، مزید بر علت شده است و واقعاً صنایع شاخص استان را با چالش جدی مواجه نموده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اعطای تسهیلات در قالب طرح تام به واحدهای صنعتی پرداخت و گفت: وزارت صمت طی قرارداد با دو بانک تجارت و بانک صنعت و معدن باهدف فعال‌سازی ظرفیت‌های خالی واحد های صنعتی و احیا واحدهای راکد، طرح های نیمه تمام و افزایش طرح های فناورانه و حتی تامین مالی صنوف تولیدی در قالب طرح تام نموده است که در فاز اول سهم استان گیلان از این طرح ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

دکتر دلق پوش تاکید کرد: سامانه بهین یاب بستری مناسب است که برای ثبت نام و استفاده از مزایای تسهیلات طرح تام آماده شده است و در سه ماه نخست امسال بیش از ۲۸ واحد صنعتی گیلان مطابق با شاخص‌های تعیین شده موفق به ثبت نام جهت بهره مندی از طرح مذکور شده‌اند و بانک صنعت و معدن در این مدت به پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان اقدام نموده است.
رئیس سازمان صمت گیلان در ادامه نشست پس از استماع نقطه نظرات مدیران همخانواده صمت گیلان، به کمبود شدید اراضی صنعتی برای ایجاد و توسعه واحدهای صنعتی جدید اشاره نمود و گفت: بیش از دو سال است که موضوع کمبود زمین را در جلسات و نشست های مختلف در حال پیگیری هستیم ولی تاکنون موفق به تامین منابع برای تخصیص زمین صنعتی نشدیم و این در حالی است که با استقبال سرمایه‌گذاران در استان مواجه هستیم و زمین صنعتی برای واگذاری نداریم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۲۷۹ جواز تاسیس صنعتی صادر کردیم و از اواخر سال گذشته به علت کمبود زمین صنعتی به ناچار با محدودیت و رکود در صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی در گیلان علیرغم مراجعه سرمایه گذار مواجه شده ایم و این زنگ خطری برای روند توسعه صنعتی گیلان است.

گفتنی است هم اکنون قریب به ۳ هزار واحد صنعتی در گیلان در حال فعالیت است که با توجه به مباحث مطروحه در این نشست،احتمالا گسترش بیشتر صنعت به دلیل کمبود زمین امکانپذیر نخواهد شد/روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.