×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در دیدار مدیر و کارکنان حوزه علمیه خواهران گیلان:شناساندن معارف دین خدا به بانوان رسالت حوزه های علمیه خواهران است/ ضرورت تربیت نیروهای پاسخگوی نیاز جامعه توسط حوزه های علمیه

به گزارش گیلان خواست از رشت؛آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیر و کارکنان حوزه علمیه خواهران استان و همچنین مدیران مدارس علمیه خواهران شهرستان های گیلان با خدا قوت تلاش مدیران و مسئولان حوزه های علمیه در سال تحصیلی گذشته اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، مدارس علمیه سال سختی را گذراندند.
وی به روایتی از امام صادق علیه السلام مبنی براینکه “کسی که از بامدادان تا شامگاهان عمرش را وقف طلب علم کند خود را در رحمت الهی فرو برده است”، اشاره کرد و افزود: در صورتی انسان عالم و عالمه می شود که مسیر عالمان شیعه در طول تاریخ طی کردند، را بپیماید.
امام جمعه رشت با اشاره به نامه ۴۵ امیر مومنان امام علی علیه السلام در نهج البلاغه، بیان کرد: خوشا به حال انسانی که در زندگی تکلیف مدار باشد و واجبات را ادا کند.
آیت الله فلاحتی، روح آرام را در سایه انجام تکالیف دانست و تصریح کرد: اگر انسان ها در زندگی پایبند به انجام تکلیف باشند به سعادت می رسند.
وی، رسیدن به مقصد را دارای سختی و مشکل عنوان کرد و گفت: خوشا به حال نفسی که سختی ها را تحمل کند ضمن اینکه طالب مقام های معنوی باید شب را دیده بیدار داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه رسالت عالمان دین سخت، پر مخاطره، دشوار و در عین حال پر اجر است، اظهار کرد: شناساندن معارف دین خدا به بانوان نخستین رسالت حوزه های علمیه خواهران است.
آیت الله فلاحتی، پرورش فرزانگان و فرهیختگان را دومین رسالت حوزه های علمیه به ویژه مدارس علمیه خواهران برشمرد و خاطرنشان کرد: پرورش انسان های صالح سومین رسالت حوزه های علمیه است.
وی با اشاره به اینکه خدای متعال، اولیای الهی و انسان های صالح یاری کننده حوزه های علمیه هستند، یادآور شد: حوزه های علمیه باید نیروهایی برای پاسخگویی به نیاز جامعه تربیت کنند.
ارتقای کیفیت آموزشی اولویت برنامه های حوزه علمیه خواهران گیلان است
مدیر حوزه علمیه خواهران گیلان نیز در دیدار مذکور گفت: اتفاق های مبارکی در حوزه های علمیه خواهران استان اتفاق افتاده و در مسیر تحول قرار گرفته است.
حجت الاسلام مرتضی حبیبی با بیان اینکه ارتقای کیفیت آموزشی اولویت برنامه های حوزه علمیه خواهران گیلان است، افزود: تقویت و ارتقای علمی اساتید از دیگر برنامه های حوزه علمیه خواهران استان است./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.