×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در جلسه تفسیر قرآن هفتمین روز ماه مبارک رمضان:احکام دین نسخه شفابخش برای رسیدن انسان به سعادت است/ بعثت انقلاب اسلامی تمام معادلات بشری را دگرگون کرد/ همه انسان ها مشمول هدایت تکوینی و تشریعی هستند

به گزارش گیلان خواست از رشت،آیت الله رسول فلاحتی امروز در جلسه تفسیر قرآن با اشاره به ترجمه آیه سوم سوره “انسان” اظهار کرد: خدای متعال می فرماید که ما این انسان را هدایت کردیم حال چه بخواهد ایمان آورد یا اینکه شکرگزار نباشد و کافر شود.
وی به دو هدایت تکوینی و تشریعی خدای متعال برای انسان اشاره کرد و افزود: هدایت تشریعی آن است که خدا به وسیله پیامبران به ویژه پیامبر اسلام(ص) احکام و قوانینی را به انسان می دهد تا با آن عمل کند و به سعادت برسد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه احکام دین نسخه شفابخش الهی برای رسیدن انسان به سعادت است، تصریح کرد: انسان ها در قیامت اعتراف دارند که هدایت تشریعی توسط مبلغان و مروجان بود اما آنها به آن عمل نکردند.
آیت الله فلاحتی، هدایت تکوینی را الهام باطنی دانست و بیان کرد: بشر با هدایت تکوینی خوبی ها و بدی ها را می فهمد و تشخیص می دهد مگر علل و عوامل اجتماعی موجب شود که حقایق را درک نکند.
وی به بعثت عظیم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی بعثتی عظیم در دنیای بشر ایجاد کرد که پس از بعثت انبیا در طول تاریخ رخ نداد و تمام معادلات بشری را دگرگون کرد.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه تفکر و تعقل در تعالیم دین اسلام از جایگاه والایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: یکی از سفارش های اولیای الهی تفکر در خود بوده بنابراین یک ساعت تفکر و تعقل بالاتر و بهتر از ۷۰ سال عبادت است.
آیت الله فلاحتی، همه انسان ها را مشمول هدایت تکوینی و تشریعی ذکر کرد و یادآور شد: هدایت تکوینی و هدایت تشریعی عام محسوب می شود و ویژه تمام انسان ها است.
وی با بیان اینکه آیات الهی نشان می دهد احکام دین پیامبر گرامی اسلامی(ص) به همه مردم تعلق دارد، اظهار کرد: اسلام دین کامل و جامع است و اگر کسی در این مسیر عمل کند به سعادت می رسد و براین اساس عمل به کتاب خدا و سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) سعادت دنیا و آخرت بشر را تضمین می کند./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.