×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله فلاحتی در تفسیر قرآن دوازدهمین روز ماه مبارک رمضان:انسان شاکر عمل کننده به احکام الهی است/ اگر انسان همیشه به فکر قیامت باشد بر خود مواظبت می کند/ خدا به انسان های بلند همت علاقه دارد

به گزارش گیلان خواست از رشت،آیت الله رسول فلاحتی امروز در تفسیر آیه های هفتم و هشتم سوره “انسان” با اشاره به ویژگی های ابرار، خداجویان و شاکران اظهار کرد: شاکر به معنای گیرنده احکام الهی و عمل کننده به آن است و محرمات را ترک می کند.
وی به نخستین ویژگی ابرار مبنی براینکه خداجویان کسانی هستند با نذر و عهدی که با خدا می بندند، عمل می کنند اشاره کرد و افزود: امیر مومنان امام علی(ع)، فاطمه زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) مصداق ابرار هستند.
امام جمعه رشت، ترس از روز قیامت را دومین ویژگی ابرار برشمرد و بیان کرد: عذاب قیامت دارای دو ویژگی گسترده و نهایت شدت است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه قرارداد و عهدی که انسان با خدا می بندد نباید بشکند، تصریح کرد: اگر انسان همیشه در فکر قیامت بوده و اینکه بخواهد نسبت به اعمالش پاسخگو باشد، بر خود مواظبت می کند.
وی به ترجمه آیه هشتم سوره “انسان” مبنی براینکه “و هم بر دوستی او (یعنی خدا) به فقیر و طفل یتیم و اسیر طعام می‌دهند” اشاره کرد و گفت: سه نوع کمک انفاق، ایثار و مواسات داریم.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه انفاق آن است انسان آنچه را دارد قدری به دیگران می دهد، خاطرنشان کرد: ایثار آن است انسان آنچه دارد و استفاده می کند، همه را به دیگران می دهد.
آیت الله فلاحتی، مواسات را هنر ذکر کرد و یادآور شد: مواسات آن است که انسان آنچه را نیاز دارد استفاده نمی کند و به دیگران می دهد و در شیوع بیماری کرونا مشاهده کردیم مردم ما مواسات کردند.
وی با بیان اینکه خدا به انسان های بلند همت علاقه دارد، اظهار کرد: اگر انسان بخواهد در انفاق جزو ابرار باشد، آنچه دوست دارد را به دیگران می دهد./روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.