×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عضو کمیسیون انرژی مجلس:گرمای زودرس مدیریت مصرف آب و برق را ضروری کرد

به گزارش گیلان خواست از رشت؛پرویز محمدنژاد در جلسه شورای اداری استان گیلان، با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف برق، اظهار کرد: میزان تولید با میزان مصرف برق در کشور ۶۰۰ مگاوات فاصله دارد که نشان دهنده خاموشی است.

وی با بیان اینکه باید صرفه جویی مصرف برق را در بین مردم و مسئولان بالا ببریم، عنوان کرد: همه استان ها مشکل برق دارد و تنها راه پیش رو مدیریت در حوزه مصرف است.

نماینده شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، از همه استانداران و فرمانداران و ادارات کل و ادارات شهرستان خواست در زمان پیک مصرف برق را قطع کنند و گفت: همه مکلف به همکاری با وزارت نیرو هستیم تا دچار بحران نشویم.

وی با بیان اینکه گرمای زودرس موجب شده شاهد افزایش مصرف باشیم، تصریح کرد: ورودی و خروجی آب پشت سدهای ما نیز هماهنگ نیست و آبگیری کم سدها موجب شده در حوزه تامین آب کشاورزی نیز مشکل داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صفری، نماینده شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز، با اشاره به پهنه جغرافیایی محدود گیلان با جمعیت دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری، اظهار کرد: گیلان یک استان توریستی است و جمعیت شناور در طول سال وارد گیلان می شود.

وی از آستارا تا چابکسر را محدوده گیلان شهر دانست و افزود: شهرداری ها و دهیاری های گیلان باید درآمدهای پایدار داشته باشند، اما درآمد شهرداری ها و دهیاری ها با هزینه های ملی آنان همخوانی ندارد و پسماند به گرفتاری بزرگ شهرها و روستاهای ما تبدیل شده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، با اشاره به عقب ماندگی استان در بخش آسفالت، عنوان کرد: حجم عظیمی از مسافران وارد گیلان می شوند و همین مسئله نیاز استان به زیرساخت ها از جمله آب و برق را افزایش می دهد.

حجت الاسلام صفری، همچنین به کمبود تولید برق در مقایسه با میزان مصرف آن اشاره کرد و گفت: از توانیز می خواهیم ساعات خاموشی ها را کمتر کند، زیرا مسافر وارد استان می شود و آب و هوای شرجی داریم./ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.