×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
تمام پرونده‌های قضایی آستانه‌اشرفیه در سال گذشته مختومه شده است

به گزارش گیلان خواست از رشت؛عباس پارسامنش گفت:  قوه قضاییه سعی در حل مشکلات مردم و تکریم ارباب‌رجوع را دارد، اظهار کرد: رسالت اصلی قوه قضاییه رسیدگی به پرونده و حل سریع آن است.

وی با اشاره به زمان کاهش رسیدگی به پرونده‌ها در قوه قضاییه گفت: بر اساس آمار و با پیگیری‌های صورت گرفته زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا به ۵۰ و در دادگاه به ۷۶ روز رسیده است.

رئیس دادگستری آستانه‌اشرفیه ایجاد سامانه الکترونیکی در قوه قضاییه یکی از اقدامات مهم در طی سالیان اخیر دانست و افزود: ارجاع پرونده‌ها توسط مردم الکترونیکی شده و دیگر مردم به دادگستری مراجعه نکرده و افراد می‌توانند به‌صورت آنلاین از روند رسیدگی به پرونده خود آگاه شوند.

پارسامنش با تأکید بر لزوم توجه به تکریم ارباب‌رجوع در دادگستری بیان کرد: بر اساس آمار ۹۵ درصد اخطاریه از طریق پیامک و سامانه سنا انجام‌شده و دیگر مأمور برای دادن اخطاریه به منازل مردم مراجعه نمی‌کنند.

وی با اشاره به رسیدگی به پرونده‌های معوق در آستانه‌اشرفیه تصریح کرد: همواره یکی از دغدغه‌های مردم میزان پرونده‌های معوق بوده و در این راستا اقدامات خوبی اتخاذشده و نتیجه این اقدامات به صفر رسیدن تعداد  پرونده معوق در دادگستری آستانه‌اشرفیه بوده است.

رئیس دادگستری آستانه‌اشرفیه از ورود بیش از ۲۰ هزار پرونده در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته میزان ورودی پرونده به دادگستری ۲۹ هزار و ۹۴۰ فقره پرونده بوده که تمامی آنان مختومه شده است.

پارسامنش یکی از اهداف شورای حل اختلاف را برطرف کردن اختلاف میان افراد دانست و بیان کرد: در سال گذشته بیش از هشت هزار و ۴۶۲ پرونده به شورای حل اختلاف واردشده و که ۳۰ درصد این پرونده‌ها حل‌وفصل شده است.

وی از ورود ۳۰۵ پرونده طلاق در دادگستری آستانه‌اشرفیه خبر داد و گفت: یکی از معضلات جامعه در سالیان اخیر افزایش میزان طلاق در جامعه بوده و تنها دلیل این افزایش آمار مشکلات اقتصادی و اختلافات خانوادگی است.

رئیس دادگستری آستانه‌اشرفیه با تأکید بر اینکه باید میزان خشونت در جامعه کاهش پیدا کند، تصریح کرد: طرح جامع وقوع پیشگیری از خشونت در گیلان و شهرستان آستانه‌اشرفیه اجرایی شده و تنها هدف آت کاهش خشونت در جامعه است.

پارسامنش بیشترین وارد زندانی شدن افراد در آستانه‌اشرفیه را مواد مخدر دانست و بیان کرد: بیشتر زندانیان در این شهرستان معادل ۴۰ درصد مواد مخدر و ۲۵ درصد سرقت هستند که باید به آن رسیدگی شود.

وی با ابراز نگرانی از تعداد افراد زندانی بوده در شهرستان آستانه‌اشرفیه گفت: ۶۶۱ نفر ورودی زندان در آستانه‌اشرفیه است درحالی‌که استاندارد باید ۳۹۰ زندانی باشد، لذا در تلاشیم با استفاده از ظرفیت ورودی زندانیان را کاهش دهیم.

رئیس دادگستری آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه باید برای ‌کاهش زندانی در این شهرستان اقدامات لازم اتخاذ شود، افزود: پابند الکترونیکی، جزای نقدی، کاشت درخت، عدم استفاده از امکانات اجتماعی چند مورد از راه‌کارهای موجود برای کاهش زندانی در آستانه‌اشرفیه است‌.

پارسامنش با تأکید بر لزوم توجه به حفظ حقوق بیت‌المال در شهرستان آستانه‌اشرفیه بیان کرد: بسیاری از اراضی ملی در این شهرستان به‌طور غیرقانونی بعضاً با تصرف مواجه شدند که بسیاری از آنان رفع تصرف‌شده و همین امر سبب شد تا آستانه‌اشرفیه در خصوص حفظ حقوق بیت‌المال دارای رتبه اول استان گیلان شود./فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.