×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز عملیات زیرسازی خرشکی جدید در روزهای آینده

به گزارش گیلان خواست از رشت؛امیر مرادی گفت :با اشاره به اقدامات انجام‌شده در جهت ساماندهی روستاییان خرشک در رودبار، اظهار کرد: در همان ابتدا ۳۴ خانوار که در محدوده رانشی بودند جابه‌جا و به نقاط امن منتقل شدند و علاوه بر آن آذوقه یک‌ماهه آن‌ها نیز تأمین شد.

وی با بیان اینکه روستاییان دچار خسارت و باید بخشی از خسارت آن‌ها جبران می‌شد، افزود: میزان خسارت وارد به روستاییان برآورد و به وزارت کشور جهت جذب اعتبارات از محل ماده ۱۷ قانون مدیریت بحران کشور توسط استاندار گیلان، اعلام‌شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به توجه و اهتمام دولت نسبت به پرداخت خسارت به روستاییان خرشک، گفت: با درخواست وزیر کشور برای پرداخت خسارات به خرشکی‌ها موافقت اولیه شده که پرداخت آن در هفته‌های آتی بعد از مصوبه هیئت دولت و ابلاغ سازمان مدیریت عملی خواهد شد.

مرادی از برگزاری سه جلسه کارشناسی برای تعیین مکان برای اسکان دائم ۳۴ خانواده خبر داد و خاطرنشان کرد: مصوبات مدیریت بحران شهرستان و استان به بنیاد مسکن جهت آماده‌سازی زمین برای ساخت واحدهای مسکونی ابلاغ‌شده است.

وی در خصوص تعیین زمین جدید برای ساخت و شکل‌گیری روستای جدید در خرشک نیز گفت: پنج نقطه از منابع طبیعی و مستثنیات معرفی شد که با امکان ایجاد دسترسی به همه زیرساخت‌های آب و برق و گاز  درنهایت به یک منطقه توسط بنیاد مسکن به جمع‌بندی نهایی رسیدیم که با تأمین منابع در روزهای آتی عملیات زیرسازی آن آغاز خواهد شد.

مرادی با اشاره به در نظر گرفتن تسهیلات مالی برای تعدادی از خانوارهای خرشکی، گفت: ۱۵ خانواده تحت پوشش بیمه حوادث به بیمه ایران و کمیته امداد امام خمینی(ره) معرفی‌شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه از ۳۴ خانواده اجاره‌نامه دریافت شده، افزود: به‌محض جذب اعتبار از هیئت دولت، مبالغ اسکان موقت و کمک معیشتی به‌حساب خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان همچنین از برگزاری چهار جلسه مدیریت بحران استان و شهرستان و تعیین نقش و وظائف دستگاه‌های امدادرسانی و ابلاغ آن‌ها در راستای وظائف محوله در قانون مدیریت بحران خبر داد و تصریح کرد: خانوارهای آسیب‌دیده تا بهبود شرایط و آوردن خدمات و زیرساخت‌های لازم در مکان جدید صبر و شکیبایی دارند که جای تقدیر دارد./فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی شما، پس از بررسی در "گیلان خواست" منتشر می شود.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.